Čárový kód slaví 50 let!

Dne 3. dubna 1973 lídři průmyslu v USA zvolili jednotný standard pro identifikaci výrobků (z osmi soutěžních návrhů vybrali symbol UPC, Universal Product Code, který vytvořila společnost IBM; v jejím týmu byl i vynálezce čárového kódu N. J. Woodland, který svůj objev patentoval již v roce 1952). O rok později standard nastoupil svoji cestu do Evropy. Na základě původního čárového kódu UPC brzy vznikl nový datový nosič, čárový kód EAN-13, umožňující globální využívání standardní třináctimístné identifikační struktury.

Představitelé největších světových lídrů v retailu se dohodli na jediném standardu pro identifikaci výrobků-čárovém kódu. Od tohoto momentu se stal součástí každodenního života na celém světě, aniž bychom si to uvědomovali. Jednoduché pípnutí na pokladně propojilo fyzický produkt s jeho digitální identitou a zajistilo sdílení informací o produktu v rámci kamenných prodejen a dodavatelského řetězce. Standardy GS1 již 50 let pomáhají firmám růst a posilují spolehlivost a transparentnost dodavatelsko-odběratelského řetězce navzdory všemi odvětvími.

Naše budoucnost nikdy nevypadala jasněji. Nové víceúčelové 2D kódy založené na standardech GS1 transformují jednoduché skenování a otevírají bránu pro další informace o produktu. Naskenováním v obchodě na pokladně nebo mobilním telefonem 2D kódy nabízejí nové příležitosti ke zlepšení obchodních procesů či zákaznické zkušenosti, zvýšení bezpečnosti pacientů a nastartování iniciativ udržitelnosti.

Podívejte se na to, jak čárový kód pomáhá měnit život lidem od svých počátků