případová studie JIP - kodys

JIP je schopen díky hlasu nasazovat do procesu až 4 nové zaměstnance týdně

Hlasem řízený sklad pomocí naší softwarové aplikace K.voice společně s dodávkou hlasového hardware 

O zákazníkovi

JIP Východočeská je rodinná společnost, založená v roce 1994, zaměřená na velkoobchodní a maloobchodní prodej potravin s celorepublikovým pokrytím. JIP nabízí svým zákazníkům kompletní sortiment (koloniální zboží, nápoje, non food, drogistické zboží, mražené a čerstvé zboží), logistiku a všechny služby spojené s procesem moderního prodeje.

Skupina JIP zásobuje své zákazníky z 15 velkoobchodních skladů a v dohledné době plánuje výstavbu nových logistických center ve Zlíně a Ostravě. Velkoobchodní sklady fungují v režimu řízeného skladového hospodářství (systém FIFO).

Situace před zavedením hlasového řešení

U dodávek mobilních terminálů trvá naše vzájemná spolupráce již řadu let. Díky situaci na trhu práce se během několika let stala Česká republika zemí s extrémně nízkou nezaměstnaností. Výsledný nedostatek kvalifikovaného personálu zasáhl i JIP, který se těžko snažil najít zaměstnance pro svůj centrální sklad v Bořanovicích severně od Prahy.

Velká část z 60 skladníků pracujících v tomto skladu na tři směny pochází z Rumunska, Ukrajiny a dalších jihoevropských zemí. Po vyčerpání tříměsíčního pracovního povolení se mnoho z nich vrací domů.

"Setkáváme se se čtyřmi až pěti novými skladníky týdně, z nichž obvykle nikdo nemluví česky," říká  provozní ředitel Ing. Aleš Groulík. JIP proto hledal řešení, které může zjednodušit proces zaškolení a umožnit bezchybný výkon v co nejkratším čase. Kromě toho bylo zapotřebí, aby se proces výdeje stal mnohem produktivnější, aby bylo možné efektivně čelit ročnímu růstu tržeb (10%), aniž by se museli najímat noví pracovníci.

Cíle projektu

  • Zvýšení produktivity a efektivity skladových operací
  • Co nejefektivnější zaškolení nových zaměstnanců
  • Zjednodušení a rychlejší navádění nových zaměstnanců
  • Snížení nákladů na opravy čteček a mobilních terminálů
  • Zlepšení pracovních podmínek a spokojenosti zaměstnanců
  • Vyšší transparentnost skladových procesů

Řešení

Na základě těchto skutečností jsme navrhli využít a zavést hlasovou technologii Honeywell Voice. Již o 4 měsíce po nasazení první uživatelé pracující s hlasovou technologií ukončili práci s ručními skenery.

Skladník se systémem komunikuje pomocí řeči, takže nemusí ztrácet čas čtením příkazů z displeje terminálu a ani následným potvrzováním pomocí klávesnice. Objednávky jsou nejprve přenášeny z WMS do modulu K.voice, který je pomocí WLAN posílá do hlasového zařízení Talkman. Talkmen následně generuje hlasové příkazy a posílá je přes bluetooth do headsetu operátora.

Noví zaměstnanci se tyto kroky v pracovním postupu naučí velmi rychle, protože je systém vícejazyčný. Skladníci tak mohou začít okamžitě pracovat, což vede ke snadnějšímu zaškolení a tím i rychlejšímu dosažení očekávané produktivity.   

Naše systémové řešení K.voice poskytuje správu všech zařízení -  stav terminálů, životnost baterií a dokonce lze ovlivňovat funkcionalitu systému a jednoduše nasazovat nové verze hlasových dialogů.

Výsledek očima zákazníka

Video file

Případová studie ke stažení

Stáhněte si případovou studii pro JIP Východočeská ve formátu PDF

Zaujal vás tento projekt nebo potřebujete podobné řešení?

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Navrhneme řešení na míru.
Poradíme, jak implementovat systém ve vaší firmě.

Související produkty a služby