Mountfield zrychlil o 20 % průtok zboží skladem díky našemu K.Motion WMS
Systém řízení skladu s využitím čárových kódů dle standardu GS1 a dodávka mobilního hardware
O zákazníkovi
Mountfield a. s. je největší český i slovenský prodejce zahradní techniky, zahradního nábytku, bazénů a dalších potřeb pro zahradu. V současnosti provozuje síť 74 vlastních prodejen a přibližně stejný počet servisních středisek a bazénových center.
Situace před zavedení WMS
Společnost Mountfield zásobuje prodejny a servisy ze dvou budov centrálního skladu v logistickém parku Strančice. V objektu původního hlavního skladu o ploše 9 200 m2 se skladují náhradní díly, drobné zboží a bazénový sortiment.
Nový sklad o ploše 14 600 m2 slouží k zaskladnění velkoobjemových položek s vysokou obrátkovostí, jako je zahradní technika, kamna či nábytek. Kapacita činí 16 800 paletových pozic. Nový sklad představuje moderní crossdockové centrum s příjmovými rampami a expediční částí na opačné straně. Fungují zde pracoviště s baličkami pro kompletaci paletových zásilek pro jednotlivé pobočky.
O projektu
V minulosti bylo pro podporu skladového hospodářství využíváno tištěných výdejek. Veškerá potvrzení příjmu položek a jejich expedice se zpracovávala ručně a zpětně zadávala do podnikového systému. Podporu logistických procesů zajišťoval modul Správce skladu v ERP MS Dynamics NAV. „Pro náš záměr modernizovat logistické procesy již ERP systém nenabízel požadované možnosti a skladový modul systém zatěžoval. Naším cílem bylo zavést externí řešení, které by podporovalo požadované funkce a rozvoj logistiky,“ říká Lukáš Roučka. Práce s tištěnými doklady limitovala další expanzi. Společnost Mountfield se potýkala s chybovostí a záměnami zboží i problémy s prováděním inventur.
Implementované řešení řízeného skladu
Rozšiřování sortimentu a prodejní sítě si vyžádalo expanzi logistického zázemí a modernizaci logistických procesů. Na podzim roku 2013 Mountfield přistoupil k implementaci systému řízeného skladu ve stávajícím skladu. V jeho bezprostřední blízkosti byl pak o půl roku později otevřen nový sklad, do něhož byl WMS rozšířen.
Implementaci WMS společnost KODYS zvládla za méně než 3 měsíce. Proběhla v období mimo hlavní sezónu. Integrace systému řízeného skladu K.Motion Warehouse Edge do stávajícího ERP systému nepředstavovala pro KODYS díky dlouholetým zkušenostem s daným řešením komplikace. Informační systém eviduje přibližně 30 000 skladových položek. Drtivou většinu tvoří náhradní díly; počet běžných obchodních jednotek zboží dosahuje cca 1 500.
K.Motion Warehouse Edge představuje vysoce modulární řešení, které je možné snadno rozšiřovat o další funkcionality podle potřeb uživatele. Po roce úspěšného využívání systému má management společnosti Mountfield vize, jakým směrem by se mohlo řešení rozvíjet. Uvažuje se o rozšíření systému na prodejny a implementaci modulu pro plánování a řízení nakládky.
Přínosy WMS řešení
Implementace WMS radikálně zrychlila průtok zboží skladem. Proces zaskladnění je z hlediska práce s WMS velmi jednoduchý a rychlý, na což kladl uživatel v zadání důraz. Nasazením systému došlo ke zvýšení rychlosti a přesnosti vychystávání zboží a provádění inventur a uživatel systému získal přehled o stavu skladových zásob v reálném čase. Díky zvýšení účinnosti logistických procesů bylo možné ve starším skladu přejít na jednosměnný provoz.
Použitý hardware
- Vozíkové terminály Zebra VC5000
- Mobilní terminály Zebra řady MC9000
- Tiskárny ZM400
- Bezdrátová síť tvořená přepínačem RFS6000 a přístupovými body AP6532
Výsledek očima zákazníka
Přesná kvantifikace nárůstu efektivity logistických procesů je však obtížná, neboť během provozu nového skladu došlo k významnému rozšíření sortimentu. Před rokem obsahovala průměrná objednávka 80 položek, dnes je to již 111 položek. Za pouhých několik měsíců se sortiment rozrostl o padesát položek.
Jako hlavní výhodu vnímáme v transparentnosti logistických procesů a snadné plánování. Pouhým pohledem na přehled objednávek na daný den získáváme jasnou představu o počtu pracovníků potřebných pro jejich zajištění. WMS nám umožňuje přidělovat na realizaci konkrétní objednávky optimální počet operátorů a poskytuje nám účinný nástroj pro kontrolu jejich produktivity. Dalším nesporným benefitem je možnost shromažďování klíčových provozních dat a jejich analýzy.
Případová studie ke stažení
Stáhněte si případovou studii pro Mountfield ve formátu PDF