případová studie nutrend - kodys

Nasazením WMS jsme společnosti Nutrend zvýšili celkovou efektivitu skladu o 15 %

Řešení řízeného skladu společně s hlasovým vychystáváním a dodávka hardware

O zákazníkovi

Společnost NUTREND byla založena v roce 1993. Dnes je NUTREND lídr na trhu s produkty sportovní výživy a potravinami pro aktivní životní styl s 25 470 m2 výrobních i skladových prostor. NUTREND neustále expanduje do zahraničí a v současné době dodává své produkty do téměř 60 zemí. Skladové prostory s kapacitou 10 980 m2  a více než 5 000 paletovými místy jsou plně automatizované a využívají online čtečky a ovinovací roboty. 

V současné době zaměstnává přes 200 pracovníků různých profesí a specializací. Portfolio výrobce obsahuje tekuté a sypké produkty, gely, kapsle a proteinové, oříškové či ovesné tyčinky. Více než 70 základních produktů je díky velkému množství objemových, příchuťových a jazykových verzí dává dohromady úctyhodných 470 variant.

Situace před zavedením řízeného skladu

Průměrná denní vychystávka 100 obchodních balení činila na konci měsíce až 4000 kartonů – základní balení pro WMS. Až do roku 2015 si společnost pro vedení skladového hospodářství vystačila s ERP - ekonomickým informačním systémem. Jeho využívání naráželo na své limity a pro plánované rozšíření výrobně-logistického zázemí začínal být stávající systém nevyhovující

Cíle projektu

  • Odlehčit ekonomickému informačnímu systému
  • Optimalizovat rozložení zboží ve skladu
  • Zvýšit rychlost vychystání zboží
  • Zabránit lidským chybám
  • Připravit procesy na další rozšiřování skladu

Řešení

  • Implementace samostatného systému řízeného skladu K.Motion Warehouse Edge
  • Důkladná analýza skladových procesů
  • Návrh a realizace bezdrátové sítě pro skladové prostory
  • Dodávka hardwarového vybavení v podobě mobilních terminálů a termotransferových tiskáren čárových kódů vč. spotřebního materiálu do tiskáren
  • Kompletní označení lokací skladu v souladu s analýzou

Implementace řešení

Implementace systému trvala 3 měsíce. Systém řízeného skladu pokryl všechny klíčové procesy od příjmu přes zaskladnění zboží do lokací až po doplňování zboží do vychystávacích lokací a samotné vychystání zboží. Systém funguje na identifikaci prostřednictvím čárových kódů ve standardu GS1, což , je zásadní výhodou a ulehčením práce se zbožím.

Při příjmu zboží na sklad je tímto zajištěna i velice spolehlivá kontrola přijímaného zboží. Pokud oproti podkladu pro příjem nesouhlasí nejen GTIN výrobku, ale například ani samotná šarže výrobku, je na to obsluha okamžitě upozorněna. Realizace této operace do jednoho kroku a pevné svázání údajů o výrobku výrazně snižuje případnou chybovost ve všech procesech. Při zaskladnění zboží do lokací systém doporučuje lokaci, na kterou má být zboží umístěno s ohledem na nastavené uspořádání skladu. 

Ve všech těchto procesech pracuje skladový manipulant s mobilním terminálem, který je vybaven snímačem čárového kódu a je online napojen na systém řízeného skladu. Odpadá tak nutnost jakéhokoliv přepisování nebo kontrola podle tištěných dokumentů. Sejmutím jednoho čárového kódu z obalu výrobku je okamžitě identifikován nejen samotný typ výrobku, ale i jeho šarže, datum exspirace a jazyková mutace.

Výsledek

  • Zvýšení skladové efektivity o 15 %
  • Téměř nulová chybovost
  • Možnost rozšíření skladu z 1800 paletových míst na 5 000
  • Jednoduchá konfigurace systému při růstu skladu a změně procesů
  • Umožnění zónového rozdělení skladové plochy
  • Návratnost investice 18 měsíců

Případová studie ke stažení

Stáhněte si případovou studii pro Nutrend ve formátu PDF

Zaujal vás tento projekt nebo potřebujete podobné řešení?

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Navrhneme řešení na míru.
Poradíme, jak implementovat systém ve vaší firmě.