V Potten & Pannen jsme odbourali tužku a papír systémem řízeného skladu
Řešení řízeného skladu a zakázková aplikace pro kontrolu obsahu balení
O zákazníkovi
Potten & Pannen - Staněk je ryze česká společnost, která již 30 let vnáší do domácností a firem kulturu kvalitního, zdravého a nápaditého vaření. Firma je bezkonkurenčně přední dovozce, distributor a prodejce prémiových kuchyňských potřeb pro B2C a B2B zákazníky. Kromě e-shopu a velkoobchodu dnes provozuje také 11 vlastních prodejen v Česku a na Slovensku.
Potten & Pannen - Staněk je také exkluzivní dovozce, distributor a prodejce nejprestižnějších světových značek jako Zwilling, Emile Henry, KitchenAid, Mauviel, Rosenthal,Villeroy & Boch či Polar. Společnost má téměř 100 zaměstnanců a centrálu i sklad v Čestlicích.
Situace před zavedením komplexního řešení
Skladový proces příjmu zboží byl prováděn pomocí předtištěných příjemek, což způsobovalo vyšší pracnost při příjmu zboží a možné riziko vzniku chyb při přepisování údajů jak v provozu, tak při následném přepisu dat do ERP. Chyběla možnost získání informace o uložení zboží ve skladu přímo ze systému.
- Centrála a sklad v Čestlicích u Prahy
- Skladová plocha o rozloze 2000 m2 - paletový sklad s nad zásobou, dolní lokace pro vychystávku, třípatrová galerie pro drobný a menší sortiment
- Sklad byl řízen pomocí papíru a tužky (tzv. papírový sklad) – problémy s dohledáním zboží, náročná a neefektivní práce s papírem a následně vznikající chyby při přepisování dat do informačního systému - Vision 32, absence kontroly vychystaného zboží, neefektivní práce s využitím skladových kapacit
- Sklad se dělí na příjmovou plochu a expediční plochu – nedostatek místa
Cíle projektu
- Zkvalitnění skladových procesů – snížení chyb
- Zvýšení počtu zpracovaných skladových požadavků
- Flexibilní zpřístupnění všech potřebných informací napříč odděleními a s tím související snížení nákladů a zvýšení produktivity práce
- Pružná reakce skladu na nestandardní situace
- Minimalizace podílu neevidované práce
- Zrychlení skladových procesů, zejména vychystání
Řešení
- Implementace systému řízeného skladu - K.Motion Warehouse Edge
- Napojení přídavného modulu pro kontrolu vychystání zboží - K.inspector a jeho napojení na ERP a WMS zákazníka
- Dodávka mobilních terminálů Zebra MC33N0-G s operačním systémem Android a snímačů čárového kódu Zebra DS2278
- Dodávka Wi-Fi sítě Extreme Networks AP7522
- Dodávka stolních tiskáren etiket Zebra ZT230
- Kompletní odolné označení lokací skladu v souladu s analýzou - zvýšení přehlednosti skladu a skladových ploch
Výsledek
- Systém řízeného skladu WMS pokryl všechny klíčové procesy od předpříjmu, příjmu, zaskladnění, vychystání zboží, balení, kontrolu až po expedici.
- Kontrola vychystaného zboží pomocí přídavného modulu K.inspector – kontrola všech položek, automatická fakturace, tisk dodacích listů, etiket dopravce.
- Ve všech těchto procesech pracuje skladový manipulant s mobilním terminálem Zebra MC33, který je vybaven snímačem čárového kódu, který je online napojen na systém řízeného skladu
- Velmi rychlé nasazení systému řízeného skladu (3 měsíce)
Výsledek očima zákazníka
Nasazením systému řízeného skladu jsme získali přehled o umístění zboží a toku zboží ve skladu. Systém navádí naše pracovníky postupně po skladových lokacích, čímž se zvýšila rychlost vychystávání zboží i dalších skladových operací. Nyní můžeme kontrolovat a koordinovat veškeré činnosti ve skladu, což vede k vyšší efektivitě, produktivitě a zamezuje chybovosti. Online můžeme sledovat zpracování jednotlivých skladových operací i stav skladových zásob. Spolupráci se společností KODYS můžeme všem doporučit.
Případová studie ke stažení
Stáhněte si případovou studii pro Potten & Pannen ve formátu PDF