případová studie - movianto - kodys

Třikrát méně reklamací v Moviantu díky naší hlasové aplikaci K.voice

Hlasem řízený sklad a zavedení automatické identifikace 

O zákazníkovi

Společnost Movianto Česká republika s.r.o. je poskytovatelem logistických služeb pro klienty z farmaceutického, biotechnologického a zdravotnického průmyslu. Hlavní činností firmy je skladování a distribuce léčivých přípravků a zdravotnických prostředků. Sklad na okraji Brna nabízí kapacitu 13 000 paletových míst pro skladování v kontrolované teplotě 15-25°C a 2-8°C. Skupina Movianto operuje v současné době v 11 zemích Evropy a je součástí globálního koncernu Owens & Minor, předního světového poskytovatele logistických řešení pro zdravotnictví se sídlem v USA.

Situace před zavedením WMS a hlasového řešení

Původně byl sklad v Moviantu řízen prostřednictvím skladového systému bez automatické identifikace na základě tištěných dokumentů. S vytištěnými podklady prováděli skladoví operátoři na lokacích potřebné úkony a následně pak ve skladovém systému ručně aktualizovali údaje.

Cíle projektu

  • Minimalizace chyb při skladových procesech
  • Snížení počtu reklamací
  • Zvýšení kvality služeb

Řešení a implementace

  • Analýza skladových procesů
  • Vývoj a implementace hlasového řešení AID konzole na technologii Honeywell Voice
  • Dodávka mobilních terminálů Zebra WT4xxx se snímačem na prst, náhlavních sad Honeywell SRX a mobilních tiskáren čárového kódu Zebra
  • Vývoj aplikace pro příjem a inventuru

 

Výsledek očima zákazníků

Přínosy zavedení systému automatické identifikace vidíme na první pohled. Systém AID řídí jednotlivé kroky každého procesu a neumožní opomenutí žádného z nich. Systém vyžaduje po pracovnících identifikaci jednotlivých dílčích úkonů a zabraňuje jakékoli neočekávané změně procesu. Riziko chyby se tím snížilo na minimum.

Jsme rádi, že nám poklesl počet reklamací - ve srovnání s předchozím stavem zhruba trojnásobně. Dále se zvýšila produktivita práce a rychlost, s jakou jsme schopni reagovat na požadavky klientů. Počet vychystaných řádků se v posledních třech letech výrazně navýšil a tento objem jsme byli schopni zvládnout, aniž bychom museli nabírat nové pracovníky. Nejlepším důkazem přínosu systému AID jsou výsledky každoročních inventur. Velký počet inventurních rozdílů, které jsme měli před zavedením systému, se podařilo snížit na minimum. U některých klientů jsou inventurní rozdíly dokonce nulové.

Překvapilo nás, jak dobře naši pracovníci systém přijali. Dále je nespornou výhodou rychlost zaškolení nových pracovníků. Operátoři nemusí mít téměř žádné znalosti o skladu, neboť je systém hladce provází všemi procesy.

Stanislav Večeřa
Provozní manažer Movianto

Případová studie ke stažení

Stáhněte si případovou studii Movianto ve formátu PDF

Zaujal vás tento projekt nebo potřebujete podobné řešení?

Potřebujete poradit?

Kontaktujte nás

Navrhneme řešení na míru.
Poradíme, jak implementovat systém ve vaší firmě.