Warehouse Management System

Systém řízení skladu
warehouse management system, systém řízeného skladu, systém řízení skladu

Warehouse Managemnet System je softwarové řešení, které řídí celý chod skladu od příjmu, přes zaskladnění, vychystání zboží až po expedici. Nabízí detailní přehled o všech zásobách podniku a inteligentně řídí dodavatelský řetězec od distribučních center po jednotlivé regály ve skladu. Dnešní svět e-commerce musí pružně reagovat na požadavky spotřebitelů, kteří chtějí nakupovat odkudkoliv, kupovat zboží v jakémkoliv množství nebo jej kdykoliv vrátit. Aby bylo možné těmto požadavkům vyhovět musejí mít podniky řešení, které efektivně spravuje a řídí tyto operace a optimalizují dodavatelský řetězec.  

Naše řešení pro řízení skladu je schopno Vás již dnes připravit na dodavatelský řetězec zítřka. To znamená, že prostřednictvím WMS rozšíříme dodavatelský řetězec tak, aby provázal správu skladů a distribuční služby s novými nákupními metodami a nabízí přehled o veškerých skladových zásobách v reálném čase prostřednictvím chytrých telefonů a prohlížečů, přičemž jediným požadavkem je přístup k internetu.

Správný systém pro řízení skladu dokáže zabezpečit nejen efektivní řízení skladového zásobování v distribuci nebo ve vnitropodnikové logistice, ale dokáže vytvořit pro podnik také dodatečnou přidanou hodnotu. Systém řízení skladu představuje jeden z klíčových informačních systémů, které již v současnosti využívá většina podniků se zásobovacími procesy, obchodně-distribuční společnosti, firmy poskytující služby fulfillmentu a sektor elektronického obchodu (e-commerce). Na videu níže se podívejte, jak takovýto systém funguje nebo nás kontaktujte prostřednictvím tohoto tlačítka.


Warehouse Management Systém určuje skladníkům jakou operaci a s jakým zbožím mají provést. Sklad tedy není řízen skladníky, ale WMS systémem. Všechny provedené operace či úkony jsou zaznamenány v systému. Lze tak sledovat jak efektivitu práce jednotlivých skladníků, tak i zpětně dohledat, kdo a kdy jakou operaci provedl. Řízený sklad tedy dokáže práci nejen plánovat a evidovat, ale také následně kontrolovat, a to vše prostřednictvím sofistikovaných logistických algoritmů. 

Systém řízení skladových operací využívá prostředky automatické identifikace , jako jsou snímače (čtečky čárových kódů), a RFID, nejčastěji přímo integrované do mobilních terminálů, tiskárny etiket, síťové prostředky a samozřejmě odpovídající softwarové vybavení pro sběr, přenos a zpracování dat. 

Charakteristika systému řízeného skladu

  • Zrychlíte skladové procesy včetně inventury
  • Snížíte chybovost
  • Získáte přehled o stavu zásob v reálném čase
  • Zautomatizujete skladové operace
  • Hospodárněji využijete stávající skladovou plochu

Přínosy systému řízeného skladu

  • Nepotřebujete pracovat s papírem a ručně přepisovat data
  • Nebudete již složitě dohledávat zboží
  • Uděláte více práce se stejným počtem lidí
  • Eliminujete vratky a reklamace
  • Budete přesně vědět, co se ve Vašem skladu děje
  • Získáte konkurenční výhodu díky rychlosti a přesnosti vychystávání

Přesnost práce se systémem řízeného skladu

  • Zvýší se přesnost až na 99,9%
  • Bezpapírový sklad
  • Ověřování každého kroku skladového procesu v reálném čase
  • Eliminace chyb vzniklých přepisem dat z papírových dokladů
  • Optimalizace skladových pohybů

Efektivita práce při využitím systému řízeného skladu

  • Podpora FIFO i LIFO
  • Dosledovatelnost produktů na základě šarže nebo výrobního čísla
  • Reporty a sledování produktů v čase
  • Celková i průběžná inventura
  • Příjem a vychystávání ve vlnách
  • Automatická kontrola stavu zásob a řízeného doplňování
  • Konfigurace pomocí více jak 2000 přepínačů
  • ASN příjem

Péče o zákazníka

  • Expedice správného zboží, ve spravý čas, na správné místo
  • Možnost tisku sestav a specifických etiket pro každého zákazníka
  • Tvorba ASN zpráv
  • Snížení počtu hovorů spojených s péčí od zákazníka
  • Snadné zjištění informací o přesném stavu objednávek
  • Možnost sledování stavu zakázek v reálném čase pomocí webového rozhraní

Příklady typického profilu zákazníka vhodného pro využití WMS

  • Firmy provádějící distribuci zboží 
  • 3PL firmy
  • Výrobní firmy skladující hotové výrobky


Integrace systému řízeného skladu do ERP

Ačkoliv WMS dokáže pracovat autonomně, plné využití všech výhod řízeného skladu je možné dosáhnout napojením do ERP systému zákazníka. Datovým rozhraním mezi ERP a WMS se automaticky přenáší všechny údaje - kmenová data (zboží, obchodní partneři, plány rozvozu atd.) a objednávky (nákupní, prodejní, výrobní). Tím je zaručena aktuálnost dat, která odpovídají v reálném čase stavu v ERP systému (např. jakmile v ERP systému založí operátor kmenovou kartu pro nové zboží, je tato karta automaticky ihned přenesena i do WMS). Přenos dat mez ERP systémem a WMS je obousměrný, což je markantní hlavně při zpracování objednávek, což šetří čas a práci administrativním pracovníkům zodpovědným za nákup zboží.

Náš systém řízeného skladu - K.Motion Warehouse Edge disponuje již připraveným datovým rozhraním pro celou řadu ERP od zahraničních i tuzemských dodavatelů např. Microsoft Dynamics NAV (dříve MS Navision), Microsoft Dynamics AX (dříve MS Axapta), SAP Business One, Unipack, Mapics, Orfert, Helios Green atd.


Reference

Přečtěte si případové studie, které jsme prostřednictvím systému řízení skladu pro naše zákazníky realizovali


Máme pro vás spolehlivé a výkonné řešení, které zrychlí a zefektivní práci vašich skladníků a minimalizuje chyby.