Potten & Pannen

O zákazníkovi

Ryze česká společnost, která již více než 27 let vnáší do domácností a firem kulturu kvalitního, zdravého a nápaditého vaření. Potten & Pannen – Staněk je bezkonkurenčně přední dovozce, distributor a prodejce prémiových kuchyňských potřeb pro B2C a B2B zákazníky. Kromě e-shopu a velkoobchodu dnes provozuje také 11 vlastních prodejen v Česku a na Slovensku.

Potten & Pannen - Staněk je exkluzivní dovozce, distributor a prodejce nejprestižnějších světových značek jako Zwilling, Emile Henry, KitchenAid, Mauviel, Rosenthal,Villeroy & Boch či Polar. Společnost má téměř 100 zaměstnanců a centrálu i sklad v Čestlicích.

Situace před zavedením komplexního řešení

Skladový proces příjmu zboží byl prováděn pomocí předtištěných příjemek, což způsobovalo vyšší pracnost při příjmu zboží a možné riziko vzniku chyb při přepisování údajů jak v provozu, tak při následném přepisu dat do ERP. Chyběla možnost získání informace o uložení zboží ve skladu přímo ze systému.

  • Centrála a sklad v Čestlicích u Prahy
  • Informační systém Vision 32
  • Skladová plocha o rozloze 2000 m2 - paletový sklad s nad zásobou, dolní lokace pro vychystávku, třípatrová galerie pro drobný a menší sortiment
  • Sklad byl řízen pomocí papíru a tužky (tzv. papírový sklad) – problémy s dohledáním zboží, náročná a neefektivní práce s papírem a následně vznikající chyby při přepisování dat do informačního systému, absence kontroly vychystaného zboží, neefektivní práce s využitím skladových kapacit
  • Sklad se dělí na příjmovou plochu a expediční plochu – nedostatek místa

Cíle projektu

  • Zkvalitnění skladových procesů – snížení chyb
  • Zvýšení počtu zpracovaných skladových požadavků
  • Flexibilní zpřístupnění všech potřebných informací napříč odděleními a s tím související snížení nákladů a zvýšení produktivity práce
  • Pružná reakce skladu na nestandardní situace
  • Minimalizace podílu neevidované práce
  • Zrychlení skladových procesů, zejména vychystání

Řešení

  • Implementace systému řízeného skladu - HighJump Warehouse Edge
  • Napojení přídavného modulu pro kontrolu vychystání zboží - K.inspector a jeho napojení na ERP a WMS zákazníka
  • Dodávka mobilních terminálů Zebra MC33N0-G s operačním systémem Android a snímačů čárového kódu Zebra DS2278
  • Dodávka Wi-Fi sítě Extreme Networks AP7522
  • Dodávka stolních tiskáren etiket Zebra ZT230
  • Kompletní odolné označení lokací skladu v souladu s analýzou -  zvýšení přehlednosti skladu a skladových ploch

Výsledek

  • Systém řízeného skladu WMS pokryl všechny klíčové procesy od předpříjmu, příjmu, zaskladnění, vychystání zboží, balení, kontrolu až po expedici.
  • Kontrola vychystaného zboží pomocí přídavného modulu K.inspector – kontrola všech položek, automatická fakturace, tisk dodacích listů, etiket dopravce.
  • Ve všech těchto procesech pracuje skladový manipulant s mobilním terminálem Zebra MC33, který je vybaven snímačem čárového kódu, který je online napojen na systém řízeného skladu
  • Velmi rychlé nasazení systému řízeného skladu (3 měsíce)

Výsledek očima zákazníka

Nasazením systému řízeného skladu jsme získali přehled o  umístění zboží a toku  zboží ve skladu. Systém  navádí naše pracovníky postupně po skladových lokacích, čímž se zvýšila rychlost vychystávání zboží i dalších skladových operací. Nyní můžeme kontrolovat a koordinovat veškeré činnosti ve skladu, což vede k vyšší efektivitě, produktivitě a zamezuje chybovosti. Online můžeme sledovat zpracování jednotlivých skladových operací i stav skladových zásob. Spolupráci se společností KODYS můžeme všem doporučit. 

Pavel Staněk a Miloš Staněk

majitelé


Související odkazy: